Korzyści

Korzyści

W dzisiejszych czasach większość firm, posiada swoją witrynę www, która zwykle ogranicza się do prezentacji firmy i jej oferty. Obecni i potencjalni klienci oczekują jednak czegoś więcej – szczegółów, przynależności, aktualnych informacji, jakie daje komunikacja w ramach mediów społecznościowych.

Serwisy społecznościowe to najpopularniejszy rodzaj social media. Umożliwiają one zupełnie nową formę komunikacji pomiędzy firmą (marką) a jej klientami, osobami zainteresowanymi daną działalnością i branżą. Tradycyjne media i formy promocji nastawione są na jednostronny przekaz – czyli nadawanie informacji. Obecność w serwisach społecznościowych pozwala na interakcję, podstawą tej obecności jest bowiem dialog z klientami. Przekaz poprzez serwisy społecznościowe jest przede wszystkim dwukierunkowy, szybszy, bardziej aktualny, dostępny dla każdego i tańszy.

Obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie i w Polsce jest niewątpliwie Facebook. Warto to właśnie od niego rozpocząć działania w ramach social media i uzupełniać je działaniami w innych serwisach. Poniżej prezentujemy pełnię korzyści jakie oferuje ta nowoczesna platforma komunikacji.

Stały kontakt z klientem

Fanpage daje możliwość najszybszego przekazywania informacji i treści reklamowych obecnym i potencjalnym klientom. Jest to medium, które umożliwia bieżącą, najbardziej aktualną komunikację, bez względu na dzień czy godzinę.

Zwiększenie świadomości marki

Publikowane wpisy nie mogą ograniczać się tylko do informacji, jakie klienci mogą znaleźć na stronie internetowej firmy czy w oficjalnych materiałach. Wpisy muszą też dotyczyć wydarzeń, ciekawostek tzw. „zza kulis”, by zwiększać świadomość marki i tworzyć więzi pomiędzy marką a jej fanami. Funpage przyczynia się do wzrostu świadomości marki na rynku. Świetnie sprawdza się przypadku znanych uznanych marek jak i tych wychodzących na rynek

Wzrost lojalności klienta

Fanpage i publikowane na nim wpisy służą budowaniu więzi pomiędzy firmą (marką, produktem) a jej obecnymi i potencjalnymi klientami – w tym przypadku fanami. Dobrze prowadzony funpage powoduje większe identyfikowanie się klientów z firmą co przekład się na częstsze wizyty-zakupy jej fanów i wzrost lojalności klienta względem firmy.

Rekomendacje dla biznesu

Budowanie wzajemnych relacja zdecydowanie jest opłacalne. Fanpagu firmowy przyczynia się do powstania ambasadorów marki – najlepszych klientów z możliwych. Ambasadorzy są największymi fanami firmy, zyskujesz nowych klientów poprzez rekomendację obecnych. Według badań aż 76% użytkowników Internetu twierdzi, że najbardziej ufa rekomendacjom pochodzącym od znajomych. 49% internautów ufa natomiast opiniom konsumenckim zamieszczonym w Sieci. Właśnie dlatego uzyskiwane rekomendacje będą znacznie lepiej odbierane niż tradycyjne reklamy i będę miały znacznie lepszą efektywność..

Wzrost wiarygodności

Jeśli marka ciesz się uznaniem wśród facebookowych fanów wzrasta jej wiarygodność, dzięki temu nowi klienci chętniej i szybciej decydują się na zakup oferowanych przez nią produktów.

Bardzo dokładne targetowanie reklamy

Płatna reklama Facebook Ads pozwala na niespotykane dotąd możliwości precyzyjnego targetowania reklamy do grona docelowych odbiorców. Możesz wybrać miejsce, płeć, wiek, polubienia i zainteresowania, status związku oraz pracę i wykształcenie grupy docelowej. Tworząc reklamę ponadto jest możliwość wyboru miejsca, do którego będzie ona kierowała użytkowników serwisu – takim miejsce może być nasz funpage, jak również zewnętrzna strona internetowa.

Wzrost odwiedzin strony internetowej

Komunikacja z fanami na funpagu opiera się na kilku rodzajach wpisów. Mogą to być wpisy bez załączników, wpisy ze zdjęciami, video, a także wpisy zawierające linki do oferty, artykułów czy informacji na temat firmy i branży, w której działa. W ten sposób użytkownicy zostają przekierowywani na firmową stronę internetową, gdzie mogą dokonać zakupu.

Bezpośredni dostęp do opinii

Dzięki obserwowaniu bieżących reakcji klientów na zmiany marketingowe możliwe jest najlepsze dostosowywanie oferty do ich aktualnych potrzeb. Ponadto fanpage może służyć przeprowadzaniu uproszczonych badań marketingowych – poprzez zadawanie pytań fanom o ich preferencje, potrzeby, zmiany, jakich oczekują. Prowadzony dialog z fanami pozwala także poznać w pełni opinie i oczekiwania klienta względem działalności firmy.

Niskie koszty

W porównaniu do reklamy typu linki sponsorowane PPC / Display reklamy Facebook Ads w większości przypadków charakteryzuje się porównywalny lub niższym kosztem za kliknięcie w reklamę.

Profesjonalne aktywności social media

Planujemy i wdrażamy kompleksową strategię komunikacji w social media. Nasz zespół jest po to by doradzić, jak trafić do istniejących już społeczności w sposób, który zainteresuje użytkowników oraz pomoże stworzyć relację między firmą, a ludźmi. Nasze główne założenia działania w social media to tworzenie strategii angażowania fanów przekładającej się na sprzedaż.

Dbamy, aby każda złotówka przyniosła maksymalny zysk.

Porozmawiajmy o tym jak dotrzeć do Twoich klientów.