AdWords

Mity AdWords, które budzą najwięcej wątpliwości

trueUsługa Google AdWords, jak każda usługa specjalistyczna, posiada swoje prawdy i mity, które bardzo często wprowadzają w błąd i budzą wątpliwości. Bardzo często niewiedza ta powoduje obawę przed skorzystaniem z możliwości reklamy Google, blokując rozwój naszego biznesu i dają przewagę naszej konkurencji. Warto poznać główne tajemnice AdWords, które dotąd dla niektórych stanowiły pewną niewiadomą.

 

OPŁATA JEST POBIERANA ZA KAŻDE WYŚWIETLANIE REKLAMY

Jeden z największych mitów związanych z reklamą AdWords. Reklama ta w znaczny sposób różni się od innych form promocji, ponieważ opłata następuje dopiero w momencie przekierowania użytkownika na naszą stronę, a więc dopiero w momencie kliknięcia w reklamę, która wzbudziła zainteresowanie swoim przekazem. Tak więc w reklamie AdWords nie płacimy za jej wyświetlanie a jedynie za każdego faktycznie potencjalnego klienta naszej firmy. Wielką zaletą reklamy linków sponsorowanych Google AdWords jest o wiele łatwiejsze mierzenie skuteczności reklamy oraz używanych słów kluczowych.

 

KORZYSTAM JUŻ Z POZYCJONOWANIA, ADWORDS NIE JEST MI POTRZEBNE

Polska to kraj w który ciągle istnieje dość wyraźne rozróżnienie osób wierzącym reklamom i tych unikających ich za wszelką cenę. Wysoka pozycja w wynikach ograniczonych nie gwarantuje jednak sukcesu, jeśli nad nimi na pierwszych pozycjach są widoczne reklamy sponsorowane. W tym przypadku najskuteczniejszy okazuje się efekt synergii, czyli ścisłe połączenie pozycjonowania i reklamy AdWords. Połączenie tych dwóch form reklamowych zapewnia panowanie nad wynikami wyszukiwania w każdy możliwy sposób, powodując zwiększenie liczby potencjalnych klientów zainteresowanych naszym produktem czy usługą, bez względu na preferencje reklamowe. Ma to także ogromne przełożenie wizerunkowe, dzięki czemu pojawiamy się w świadomości klienta dzięki większej obecności naszej firmy w wynikach wyszukiwania.

 

REKLAMA ADWORDS JEST DLA MNIE ZBYT DROGA

To jaki budżet przeznaczamy na reklamę zależy w pełni od nas. Oczywiście w minimalny budżecie ciężko oczekiwać w pełni zadowalających rezultatów, jednak zadanie to można połączyć z dowolnie innymi elementami marketingu. Firmy często inwestują nie małe pieniądze w reklamy banerowe, ledy, ulotki, foldery, nie potrafiąc jednocześnie mierzyć ich skuteczności, wierząc w nią najczęściej „Na słowo”. Reklama AdWords pozwala na bardzo precyzyjne mierzenie jej skuteczności. Nie musimy zatem na reklamę AdWords przeznaczać dodatkowego budżetu, wystarczy bowiem przenieść go z innych, często nieskutecznych form reklamy. W kolejnych krokach trwania kampanii możemy zwiększać budżet, tak długo jak długo nasz zwrot z inwestycji w kampanię jest dodatni.

 

REKLAMY ADWORDS NIE SĄ KLIKANE

Wyszukiwarka Google na wpisane zapytanie ukazuje dwa rodzaje wyników, pierwsze to wyniki sponsorowane Google AdWords, drugi to wyniki ograniczone – pozycjonowanie. Część osób wyszukujących interesujących ich informacji może pominąć wyniki sponsorowane przechodząc od razu do pozycji ograniczonych. Dzieje się tak ponieważ użytkownicy Ci często poszukują informacji na dany temat, nie koniecznie natomiast są zainteresowani zakupem, wiedząc iż pod reklamą sponsorowaną kryje się konkretna oferta po prostu ją pomijają. Zupełnie odwrotną sytuację mamy w przypadku użytkowników, którzy klikają reklamę sponsorowaną, są to często użytkownicy bardziej świadomi, będący w ostatniej fazie zakupu, poszukujący miejsca w którym mogą zaspokoić swoją potrzebę. Siła nabywcza użytkowników w tym przypadku jest większa. Wielkość firmy Google jest w zdecydowanej większości wynikiem skuteczności reklamy sponsorowanej Google AdWords.

 

SPRZEDAJĘ POZA INTERNETEM, ADWORDS JEST MI NIE POTRZEBNE

Weszliśmy w erę cyfryzacji, która sprawiła, że podejmując decyzję zakupowe, czy też poszukując informacji o produkcie pierwsze kroki kierujemy do internetu. Zdarzenie to opisuje tzw. efekt ROPO, który określa że 80% osób podejmując decyzje zakupowe swoje pierwsze kroki kieruje do wyszukiwarki, natomiast 70% osób ufa temu co przeczyta w sieci. Oznacza to że bez względu na to jaki rodzaj działalności prowadzimy rozwój naszego biznesu w dużej mierze zależy od widoczności w Internecie.

 

 

 

Dbamy, aby każda złotówka przyniosła maksymalny zysk.

Porozmawiajmy o tym jak dotrzeć do Twoich klientów.