AdWords

Badanie skuteczności kampanii linków sponsorowanych

badania_skutecznosci_150x150Zadaniem kampanii linków sponsorowanych jest sprowadzanie na stronę internetową osób zainteresowanych naszą ofertą. Wybieramy zatem słowa kluczowe, które dotyczą naszych produktów z myślą, że nasi potencjalni odbiorcy właśnie za ich pomocy nas wyszukują. Często jednak zdarza się tak, że słowa kluczowe, które nam wydają się być idealne i odpowiednia wcale takie nie są – generują kliknięcia, które nie przekładają się na nowe zamówienia, natomiast słowa kluczowe, które na pierwszy rzut oka nie powinny być skuteczne okazują się być strzałem w dziesiątkę. Jak zatem badać skuteczność prowadzonej kampanii linków sponsorowanych ?

 

1. Definicja celów kampanii

Najważniejszym krokiem jest precyzyjnie ustalenie celów prowadzonej kampanii. Nie ile chcesz wydać, czy jak długo chcesz się reklamować. Co chcesz osiągnąć. Jakie wskaźniki będą dla Ciebie i Twojego biznesu wyznacznikami skuteczności prowadzonych działań linków sponsorowanych ? Odpowiedź na to pytanie profiluje całość kampanii i ma decydujący wpływ na całościową jej opłacalność.

W zależności od rodzaju prowadzonej działalności cele kampanii mogą być następujące:

  • Wypełnienie formularza kontaktowego (np. kiedy sprzedajesz polisy ubezpieczeniowe)
  • Sprzedaż produktu (np. książki)
  • Zarejestrowanie się użytkownika w witrynie (np. kiedy masz portal randkowy)
  • Pobranie programu (np. kiedy sprzedajesz oprogramowanie antywirusowe)
  • Zwiększona liczba telefonów (np. kiedy prowadzisz punkt usług stomatologicznych)

 

2. Mierzenie osiąganych wyników

Cele kampanii wybrane ? teraz pojawia się naturalne pytanie – jak je mierzyć ?

Aby uchronić nas przed wydawaniem pieniędzy na kliknięcia, które nie przekładają się na zysk należy badać skuteczność kampanii. Ważne jest w tym momencie zastosowanie jakiegokolwiek narzędzia mierzącego efektywność prowadzonej kampanii. Działania reklamowe bez mierzenia wyników to na prawdę strata pieniędzy.

Najczęściej wykorzystywane i najskuteczniejsze narzędzia do tego celu to konwersje, oraz program statystyczny Google Analytics. Za ich pomocą można dokładnie obserwować, ruch na stronie, diagnozować słowa kluczowe które przynoszą nam nowych klientów, a które generują tylko ruch. Możemy także ocenić „wąskie gardła” naszej strony internetowej, czyli miejsca w których zazwyczaj potencjalni Klienci opuszczają naszą stronę.

 

3. Dobre słowa kluczowe nie zawsze równa się najtańsze słowa kluczowe

Mierząc skuteczność słów kluczowych i wyniki kampanii okazuje się że minimalny koszt za kliknięcie to ślepa uliczka, którą podąża wielu reklamodawców. Tymczasem to co powinno Cię interesować to nie koszt pojedynczego kliknięcia, ale wskaźniki kampanii, które zdefiniowałeś w punkcie 1. Nie ma znaczenia czy płacimy za kliknięcie 1 zł czy 35 zł – jak długo kliknięcie po 35 zł przynosi zysk tak długo warto je kupować. Warto ciągle poszukiwać i sprawdzać skuteczność słów kluczowych.

Prowadząc każdą kampanie naszym nadrzędnym celem jest powiększenie liczby pożądanych akcji, tak aby nasi Klienci widzieli rzeczywiste efekty kampanii linków sponsorowanych.  W każdej kampanii wykorzystujemy program Google Analytics, a naszym Klientom instalujemy program całkowicie bezpłatnie.  Wszystko po to by kampanie były skuteczne, a cele osiągnięte.

Dokonaj darmowej wyceny i zrób pierwszy krok do zwiększenia swoich zysków!

 

Dbamy, aby każda złotówka przyniosła maksymalny zysk.

Porozmawiajmy o tym jak dotrzeć do Twoich klientów.